Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 49. Tedna slovenske drame - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

49. Teden slovenske drame

Ivan Cankar

Ob zori

Prešernovo gledališče Kranj

Zasedba

Režiser: Žiga Divjak

Prirediteljica besedila in dramaturginja: Katarina Morano

Scenografka: Tina Mohorović

Kostumografka: Tina Pavlović

Lektorica: Maja Cerar

Avtor glasbe: Blaž Gracar

Oblikovanje svetlobe: David Orešič

Oblikovalec maske: Matej Pajntar

Igrajo

Ankina mati, Nekdo, Ženska 2, Gospa z rožami, Prodajalec oblek, Otrok, Gospa, ki pripoveduje, Mlad gospod, Mara, Nekdo: Vesna Jevnikar

Ankin oče, Nekdo, Debeli blagajničar, Prodajalec trakov, Strojevodja, Natakar, Policist, Otrok, Oče (Šivilja), Ata, Gospod na trgu: Peter Musevski

Ankina sestra, Dekle 2, Nekdo, Debela ženska, Prodajalec usnja, Otrok, Ona (Šivilja), Mama: Vesna Pernarčič

Dekle 1, Nekdo, Slaščičar, Prodajalec čevljev, Otrok, Marko: Blaž Setnikar

Anka, Minca: Vesna Slapar

Dekle 3, Nekdo, Ženska 3, Zlatar, Otrok, On (Šivilja), Gospod župnik: Aljoša Ternovšek

Pripovedovalec, Gospa Rieglova, Nekdo, Prodajalec klobukov, Otrok, Cerkovnik , Jernej: Gregor Zorc k. g.

O uprizoritvi

"Ali ona ne obupa; komaj so rane zaceljene, se vzdigne z novo močjó ter skuša zdrobiti tisočere železne plotove. Nekaj lepega in veličastnega je v tem tragičnem upanju. Vsa bitja so ga polna; upanje je izvor vseh velikih dejanj in vseh velikih grehov. Takó hodi človeštvo svojo pot, hodi nerodno, kakor v sanjah, z zatisnjenimi očmí, in upanje ga vodi za roko."  

Ivan Cankar, Spomladanska noč

Uprizoritev Ob zori za svojo osnovo jemlje hrepenenje po nečem boljšem, bolj resničnem, bolj niansiranem, bolj smiselnem življenju, ki preveva izbrane Cankarjeve zgodbe. Štirinajstletna deklica, ki dela od sedmih do sedmih, sanjari o gozdu in rumeno pečenih tortah, šivilja, ki preživlja svoja onemogla starša, ob svojem ljubljenem sanja o tem, kako bo nekoč šivala zavese za njun skupni dom, gospa, ki kadi in pripoveduje, sanja o tem, da nekoč ne bo več utrujena, sestradani fantič sanja o velikem mestu in velikih knjigah in o tem, da bo nekoč imel vsaj toliko, da bo dovolj, da želodec utihne, utrujeni upornik sanja o tem, da nekje obstaja pravica …

Vsaka izmed zgodb vsebuje trenutek, ko se zdi, da je vse mogoče, trenutek, ko jutranja zora obeta nekaj boljšega, neko svetlo prihodnost, trenutek, ko, četudi so vkopani v blato, lahko letijo. Ali jutranja zora lahko osvetli kaj več kot razrito blatno izbo, ko posveti v vsakdan ljudi, ki so na družbenem robu?

Lahko pokaže več kot neizbežno realnost in ujetost tega dne, ki traja in traja in se širi tudi na druge dni, tudi stoletja, tudi do danes? Telesa se menjajo, usode ostajajo enake.

 

Fotogalerija

Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank
Ob zori <em>Foto: Nada Žgank </em>
Foto: Nada Žgank

Iskalnik